ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 1990 – 1999

Εισαγωγικό κείμενο

10 ΧΡΟΝΙΑ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ (Μέρος Α΄)

H δεκαετία του ’90 σημαδεύτηκε από έντονα εξεγερτικά γεγονότα, στον μαθητικό χώρο. Το ’90-’91 οι μαθητές εξεγείρονται με αφορμή το νομοσχέδιο του Κοντογιαννόπουλου (τελικά το νομοσχέδιο αποσύρεται, ο υπουργός παραιτείται και ο νέος υπουργός Σουφλιάς ζητά διάλογο από «μηδενική βάση») και το ’98-’99 με αφορμή το νόμο του Αρσένη, αποδεικνύοντας ότι «η ανθρώπινη εξεγερτικότητα είναι αδύνατον να προβλεφτεί, να καναλιζαριστεί και να μείνει ακίνδυνη για το κρατικό οικοδόμημα. Στρέφεται ενάντια σ’ ότι την καταπιέζει και συγκρούεται, με διάθεση πάντα για ελευθερία».

Οι μαθητές κατέλαβαν τα σχολεία τους, τα μετέτρεψαν σε πυρήνες κοινωνικής δραστηριοποίησης και πολλές φορές εξεγερτικής δράσης, όπου η αλληλεγγύη, η ουσιαστική επικοινωνία και η συνεύρευση γίνονταν μια ζωντανή πραγματικότητα.

Τα «αιτήματα» που έθεσαν κατά καιρούς οι μαθητές για μια πιο «ανθρώπινη εκπαίδευση», δεν μπορούν να θεωρηθούν παρά αφορμές, για να εκφράσουν την απέχθεια τους στο θεσμό του σχολείου, που τους υποδουλώνει και ουσιαστικά στο ίδιο το κράτος. Ο αγώνας των ανθρώπων, δεν μπορεί να περιορίζεται στην ικανοποίηση κάποιων αιτημάτων, χρειάζεται να ξεπεράσει αυτές τις αυταπάτες και να πορευτεί προς την κατεύθυνση της κοινωνικής ανταρσίας και απελευθέρωσης. Οι μαθητές, όπως και κάθε άλλο κομμάτι της κοινωνίας, δεν θα σταματήσουν να εξεγείρονται, όσο θα υφίστανται καταπίεση, αποτελώντας έτσι ένα διαρκή και μόνιμο εφιάλτη για τους κρατιστές.

(Από τον πρόλογο της έκδοσης)

Έκδοση: Αναρχική Αρχειοθήκη, Μάϊος 2000

Επισκόπησις

Visited 2378 times , 2 Visits today